Under julhelgerna läste jag en rapport av Fredrik Hallberg som heter Open Source Marketing. Det var mina vänner på PixelPalace som tipsade mig om den.
Rapporten handlar inte om Open source eller Fri programvara som man kan tro utan om hur man marknadsför sig på Internet. Det märks på vissa av exemplen att det var några år sedan Hallberg skrev rapporten, men den är ändå fortfarande mycket aktuell tycker jag. När man läser rapporten är det mycket som egentligen är självklart, men som det ändå öppnar ögonen på mig som läsare då jag ser det i skrift.
Rapporten är på svenska även om titeln ger sken av annat.
Hej Marcus!
Tack för de varma orden. Håller helt med dig att exemplen är något gamla, då den skrevs i början av 2000-talet, men att den fortfarande är aktuell. Blogging var då nästan ett helt okänt fenomen i Sverige men som idag mer eller mindre har blivit en folkrörelse. Men som sagt poängen var inte att visa på en massa fristående exempel utan att belysa betydelsen av interaktivitet och hur detta medium skiljer sig från alla övriga medier. Hoppas fler uppskattar verket. Alla är varmt välkomna med ideer och feedback för att utveckla nästa verk som ligger i produktion sedan 4 år tillbaka.
Ha en skön vecka!
Fredrik Hallberg